Tématem byl barevný podzim, ale s důrazem na neobvyklost. Což pochopili jak mnozí soutěžící, tak porota, takže se na prvních místech sešly fotky, jaké v soutěžích typu Barvy Podzimu nepotkáváme.

Na prvním místě se umístila fotografie Marie Vítkové Podzim ve městě II. Fotografie geometricky řešená, mohla by sloužit jako ilustrace k článku o úloze úhlopříčky v obraze. Ano, i ve městě jsou barvy a kde nejsou, můžeme je doplnit.


Pavel Stratil nafotil Poslední zeleň a umístil se na místě druhém. Porota ocenila vtip a neobvyklost. Taky jsem na první pohled nepochopil, co vlastně na té fotce je zobrazeno. Žirafu málo kdy vyfotíte jinak než z podhledu, ale z TAKOVÉHO podhledu je to opravdu unikum.


Do oblasti obrazového snění patří Podzimní barevnosti Františka Běleckého, pravidelného účastníka soutěže Digineffu. Obraz je to hodně abstraktní, s prostorem pro fantazii diváka. Umístil se na třetím místě.


Jaromír Kačer nazval svoji fotografii Červená: monochromatickou krajinu oživuje spěchající červené autíčko. Graficky čistá fotografie – také ona by mohla být v příručce o kompozici – linie silnice vede po horní třetině a autíčko je na průsečíku s pravou svislou třetinou. Čtvrté místo.


Markéta Butalová se umístila se snímkem Lesní na pátém místě. Záběr je upraven v editoru, aby se zdůraznila podzimní atmosféra barevného lesa.


Naopak do jedné a v přírodě nevídané barvy je zahalen snímek Železniční most, autor je Fan Nguyen . Naší soutěže se neúčastní často, ale vždy přispěje zajímavým pohledem. Tentokrát se umístil na šestém místě.


Na sedmém místě je snímek My journey, autor Lukas Duran . Poněkud sebevražedný pohled...

Mně se hodně líbí Skok od Romana Jaroše, použit filtr „miniatura“, ledaže by byl napodoben v editoru. Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna tenhle filtr uvidím aplikovaný na některém z předních míst. Fotka je na osmém místě.


I černobílé fotky se objevily, proč ne? Soňa Bourová poslala snímek Bez názvu, fotka má náladu i náznak příběhu. Kdo to v poušti zmizel...? Deváté místo.


Na desáté pozici je fotografie Do neznáma , zaslal Ondřej Čechvala. Snímek zasněný, poetický a též s náznakem příběhu: co asi čeká imaginárního poutníka, plujícího do neznáma na chatrné kocábce?